I-SWEEEP (International Sustainable World Energy Engineering Environment Project Olympiad) este o olimpiadă de proiecte, la care participă elevi de liceu din toată lumea. Elevii preocupați de domeniul STEM (Science Technology Engineering and Math – Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) își prezintă proiectele realizate în cadrul a 3 categorii: Energie, Inginerie și Mediu Inconjurător. Competiția este organizată sub forma unui târg de științe. Anul acesta târgul se va desfășura în perioada 5-10 Mai 2015, la George R. Brown Convention Center din Houston, Texas, SUA. Două proiecte dezvoltate de elevii de la Liceul Teoretic “Carmen Sylva” vor reprezenta România, la I-SWEEEP 2015 (http://isweeep.org/).
Olimpiada I-SWEEEP, promovează conceptul integrat 3E (Energy, Engineering and Environment – Energie, Inginerie și Mediu). Dezvoltarea durabilă se poate face numai cu protejarea mediului înconjurator, folosind tehnologii energetice curate.
Proiectul “Utilizarea dronelor în prevenirea incendiilor de vegetaţie” îi are ca autori pe elevii Paul Paraschiv, Andreea Ghena, Vlad Neagu și Ionuţ Băloiu, din clasa clasa a 9-a A coordonați de prof. Florin Șerbu. FireDrone “Carmen Sylva” este un hexacopter construit de elevi, pe care a fost amplasat un sistem de senzori care permite monitorizarea temperaturii și umidității relative a aerului, a intensității radiației luminoase în vizibil, infraroșu și ultraviolet, detectarea fumului și a flăcărilor. Sistemul permite obținerea imaginilor în vizibil și infraroșu, folosind o cameră video și o cameră de termoviziune. Toate datele achiziționate sunt trimise prin telemetrie la sol, unde sunt stocate pe un calculator. Cu ajutorul acestei drone pot fi prevenite şi localizate incendiile de vegetație.
Cel de-al doilea proiect “Studiul calității aerului în sălile de clasă” a fost dezvoltat de elevii Alexandru Mândra, Ioana Bărbuliceanu, Sorina Ivan, Eugen Hulub, din clasa a 9-a A, coordonați de prof. Florin Șerbu. În această lucrare ne-am propus să studiem și să îmbunătățim calitatea mediului din sălile de clasă. În prima fază a proiectului a fost monitorizat mediul din laboratorul de fizică, folosind senzori Vernier. În cea de-a doua fază am construit dispozitivul IAQ (Indoor Air Quality) Carmen Sylva cu care am studiat mediul din sălile de clasă din școală. Modulul dezvoltat de noi permite monitorizarea temperaturii, a umidității relative, a intensității radiației luminoase, concentrației dioxidului de carbon și a prezenței unor gaze toxice cum sunt monoxidul de carbon sau compușii organici volatili. În faza finală a proiectului am studiat modul in care plantele pot îmbunătăți calitatea mediului din sălile de clasa.
Teamwork. Alone we can do so little.Together we can do so much.
|