|
|||||||||
Ce este IW: LEARN?International water learning exchenge and resource network Ce incearca sa faca IW: LEARN?
"Tehnologiile informatice sunt cea mai puternica forta care poate schimba educatia, pentru ca creaza importante oportunitati noi pentru a preda si a invata. Misiunea noastra este sa stimulam nevoia de schimbare creind noi modalitati de a invata utilizand tehnologiile informatice." Condord Consortium, Web Page
International Waters Learning Exchange and Resource Network (IW:LEARN) este un proiect de invatare la distanta care are ca obiectiv principal sa stringa la un loc experienta dobindita pina acum de programele pentru Ape Internationale finantate din Fondul Global de Mediu sau GEF (Global Environment Facility). GEF este un mecanism de finantare lansat la Conferinta Natiunilor Unite pentru Dezvoltare si Mediu (UNCED) care a avut loc la Rio de Janeiro in iunie, 1992. GEF ofera fonduri tarilor in curs de dezvoltare �n urmatoarele directii: biodiversitate, schimbari climatice, modificarea stratuluide ozon si ape internationale. Mai mult de 155 de tari participa la programe GEF. Agentiile prin care GEF implementeaza programele sunt: Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP), Programul de Mediu al Natiunilor Unite (UNEP) si Banca Mondiala. Secretariatul GEF este situat in Washington DC. Este o incercare de partajare a cunostintelor si experientei dobindite in 6 ani de proiectele GEF in problema apelor internationale. Daca va avea succes IW:LEARN va aduce o contributie semnificativa la schimburile Sud-Sud la schimbul echitabil de stiinta si tehnologie la protejarea eficienta a apelor la scara intregii planete. IW: LEARN incearca sa testeze si implementeze in urmatorii 3 ani un sistem de invatare si partajare a experientei bazat pe tehnologiile Internetului care va cuprinde:
Din echipa de implementare a IW: LEARN fac parte doi romani, Cristina Nenciu, membra ONG Mare Nostrum si Florin Serbu, profesor de fizica director al Grupului Scolar Eforie Sud. Propunerea noastra, agreata de IW: LEARN este sa ne aducem contributia in dezvoltarea unui proiect de invatare la distanta pentru scolile si liceele din Romania si din jurul Marii Negre. Dotarea cu echipamente este foarte buna in multe din liceele si scolile din Romania. Multe din ele au legaturi la Internet (dial-up sau linii inchiriate). Majoritatea echipamentelor se folosesc insa numai pentru ore de informatica. Exista putine preocupari de utilizare a calculatorului ca mijloc de invatamint si si mai putine de dezvoltare de curriculum bazat pe utilizarea Internetului ca sursa de informatie si cunostinte. Tehnologia singura, nu va putea schimba sistemul educational. Trebuie pornit de la tehnicile actuale de predare si invatare si trebuie imaginate alte moduri de lucru pe care noua tehnologie le permite. Probabil ca va exista o prapastie intre idei si implementarea lor, intre teorie si practica. Aceasta prapastie trebuie umpluta prin parcurgerea unor faze de cercetare, creare a unui prototip, testarea prototipului si implementarea lui. Proiectul pe care il propunem are sansa sa aiba parteneri externi cu experienta in domeniu (IW:LEARN si Concord Consortium; dr. Boris Berenfeld director al programelor de cooperare internationala la Concord Consortium, este unul din cei mai buni specialisti in domeniul dezvoltarii de curriculum pe Internet. A fost investigator principal al proiectului Globe si director al proiectelor Global Lab). IW: LEARN cauta cofinantatori pentru proiect in tarile din care provin membrii echipei de implementare. Din punct de vedere financiar proiectul este sprijinit de: IW: LEARN (echipamentele IT), Intelsat (conectivitatea), Concorde Consortium (participarea la proiectele internationale). Cererea noastra de cofinantare si sprijinire a proiectului este adresata: Fundatiei pentru o Societate Deschisa, Infotin Bucuresti, REC Bucuresti, Centrului pentru Jurnalism Independent din Bucuresti. 1. Zonele de coasta ale Marii Negre sunt de un deceniu puternic afectate de o criza de proportii. Stocurile cmerciale de peste din Marea Neagra au scazut dramatic, eutrofizarea datorata folosirii excesive a ingrasamintelor chimice a dus la disparitia unui numar mare de specii. Resursele naturale ale Marii Negre au scazut dramatic dar s-au diversificat factorii de poluare marina atit din surse de pe mare cit si din surse de uscat. Complexitatea problemelor a facut ca GEF (Global Environment Facility) sa dezvolte incepind din 1994 un program de mediu la Marea Neagra (Black Sea Environmental Program) care a reusit sa inventarieze problemele de mediu sa demareze cooperarea internationala la nivelul stiintific, economic si politic. Au fost publicate documente importante ca Black Sea GIS, Analiza transfrontariera a problemelor de mediu la Marea Neagra, Planul strategic de actiune la Marea Neagra. Participarea publica si educatia ecologica la nivelul scolii si a comunitatii sunt extrem de importante in acest moment, in care fiecare tara va trebui sa eleboreze un plan national de actiune in zona costiera. 2. S-a acumulat experienta si din punctul de vedere al educatiei ecologice atit la nivelul scolilor cit si la nivelul organizatiilor nonguvernamentale. Citeva exemple legate de experienta cistigata sunt:
3. Reforma sistemului educational din Romania. Conform noilor planuri de invatamint, disciplinele optionale ocupa un rol important in curriculum. Pina acum proiectele electronice abordate de unele scoli din Romania au fost introduse in scoli ca activitati extracurriculare. Este momentul acum ca aceste activitati sa isi gaseasca un loc in curriculum, in cadrul orelor optionale. Se pot utiliza strategii didactice diferite de cele traditionale, bazate pe telecomunicatii. 4. In scolile din Romania, s-a acumulat in ultimii 8 ani o bogata experiena in utilizarea calculatoarelor. Din pacate in majoritatea scolilor si liceelor calculatoarele sunt utilizate pentru orele de informatica. Este momentul ca prin dezvoltarea de curriculum bazat pe tehnologii informatice calculatorul sa patrunda mai puternic in procesul de invatamint. In acest context ne propunem sa dezvoltam un proiectcare are ca obiectiv principal dezvoltarea si implementarea de curriculum folosind tehnologia informatica si posibilitatile de comunicare cu ajutorul calculatorului. Ne propunem sa dezvoltam un proiect de invatare la distanta, pentru educatie ecologica, care sa fie apoi implementat in scolile din zona costiera a Marii Negre, in alte scoli din Romania si in alte scoli din jurul Marii Negre. Proiectul urmareste sa promoveze o invatare activa bazata pe analiza stiintifica, sa contribuie la educatia comunitatii prin parteneriate regionale si locale, sa dezvolte noi modele educationale, reformind strategiile didactice, sa introduca educatia ecologica in scoli incercind sa formeze la elevi un comportament de responsabilitate fata de mediu. 1. Elaborarea si dezvoltarea de curriculum pentru educatie ecologica, avind ca subiect apele internationale. Curriculumul va trebuisa aiba suficienta flexibilitate ca sa poata fi utilizat cu diferite tipuri de tehnologii didactice (clasice si moderne) dar va fi conceput astfel incit sa poata folosi la maximum posibilitatile actuale ale Internetului si conceptul de clasa portabila. 2. Dezvoltarea si intretinerea unui site web pentru proiect utilizand infrastructura de la Grupul Scolar Eforie Sud. Interconectarea site-ului cu alte site-uri IW: LEARN din lume. Configurarea claselor portabile. 3. Organizarea de traininguri si demonstartii pentru profesori, in legatura cu curiculumul si utilizarea tehnologiilor informatice (IT) in scoli. 4. Implementarea curricumului in scoli, folosind posibilitatile de conectivitate ale scolilor si clasele portabile. 5. Dezvoltarea unor actiuni de monitorizare ale litoralului Marii Negre, in conexiune cu proiecte internationale de acelasi tip (Green, Globe, GlobalLab) 6. Dezvoltarea de materiale tiparite si audio-vizuale, pentru informarea comunitatilor locale, a autoritatilor locale si a sectorului privat in legatura cu problemele Marii Negre. 1. Elaborarea si dezvoltarea unui curriculum pentru educatie ecologica, avind ca subiect apele internationale. Curriculmul va trebuisa aiba suficienta flexibilitate ca sa poata fi utilizat cu diferite tipuri de tehnologii didactice (clasice si moderne) dar va fi conceput astfel incit sa poata folosi la maximum posibilitatile actuale ale Internetului si conceptul de clasa portabila.
2. Dezvoltarea si intretinerea unui site web pentru proiect utilizand infrastructura de la Grupul Scolar Eforie Sud. Interconectarea site-ului cu alte site-uri IW: LEARN din lume. Configurarea claselor portabile.
3. Organizarea de traininguri si demonstartii pentru profesori, in legatura cu curiculumul si utilizarea tehnologiilor informatice (IT) in scoli.
4. Implementarea curricumului in scoli, folosind posibilitatile de conectivitate ale scolilor si clasele portabile.
5. Dezvoltarea unor actiuni de monitorizare ale litoralului Marii Negre, in conexiune cu proiecte internationale de acelasi tip (Green, Globe, GlobalLab). Monitorizarea litoralului va fi o continuare a proiectelor Coastwatch, in care multe scoli din zona costiera au fost implicate din 1996, dar in acelasi timp va permite elevilor si profesorilor din zona litorala sa cunoasca experienta internationala in acest domeniu, sa faca schimb de date si cunostinte cu elevi din alte tari. Va fi o ocazie in care sa se invete intr-o forma activa si participativa.
6. Dezvoltarea de materiale tiparite si audio-vizuale, pentru informarea comunitatilor locale, a autoritatilor locale si a sectorului privat in legatura cu problemele Marii Negre.
Anul scolar 1998-1999 �Taskurile 1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 6.1, 6.2, 6.3 Anul scolar 1999-2000 � Taskurile 3.4, 4.2, 4.3, 4.4, 6.4, 6.5, 6.6
Tipuri de activitati care se vor putea desfasura cu infrastructura realizata in proiect
Nenciu Cristina Florin Serbu |
|||||||||
Copyright or other proprietary statement goes here. For problems or questions regarding this web contact [email protected] |