IW: LEARN

IW: LEARNEnglish


Marea Neagra
Misiune
Curriculum
Activitati
Echipa

 

Ce este IW: LEARN?

International water learning exchenge and resource network
(IW:LEARN) este un proiect de invatare la distanta care are ca obiectiv principal sa stringa la un loc experienta dobindita de programele GEF pina acum. Este o incercare de partajare a cunostintelor si experientei dobindite in 6 ani de proiectele GEF in problema apelor internationale. Daca va avea succes IW:LEARN va aduce o contributie semnificativa la schimburile Sud-Sud la schimbul echitabil de stiinta si tehnologie la protejarea eficienta a apelor la scara intregii planete.
Echipa de implemenare a IW:LEARN este formata din: Chika Ukue, Nigeria, Mohamed Eltayeb, Sudan, Abdullah Alsuhaibany, Arabia Saudita, Yu Fei, China, Connie Tumwine, Uganda, Constantin Matinde, Tanzania, Francis Oguya Kenya, Julius Kanyamunyu, Uganda, Elvan Genc, Turkey, Loe Cayaban, Filipine, Mojca Luksic, Croatia, Jaromir Risa, Cehia, Cristina Nenciu Romania, Florin Serbu Romania. Reprezentam bazine marina sau zone de apa dulce (lacuri, fluvii) din zone diferite ale lumii si incercam sa punem aici bazele cooperarii intre proiectele GEF pentru viitorii 3 ani.

 

Ce incearca sa faca IW: LEARN?


Incearca sa testeze si implementeze in urmatorii 3 ani un sistem de invatare si partajare a experientei bazat pe tehnologiile Internetului care va cuprinde:

  • Conferinte audio intre proiecte
  • Seminare de prezentare a rezultatelor
  • NetCourses-cursuri pe Internet legate de problema apelor internationale
  • programe de masterat pe Internet
  • programe de lucru intre scoli, dezvoltare de curriculum pe tema zonelor marine costiere
  • dezvoltarea de site-uri web si interconectarea lor.

 

Proiectul IW: LEARN

International Education and Resources Network

 Propunere de dezvoltare pentru Romania

"Tehnologiile informatice sunt cea mai puternica forta care poate schimba educatia, pentru ca creaza importante oportunitati noi pentru a preda si a invata. Misiunea noastra este sa stimulam nevoia de schimbare creind noi modalitati de a invata utilizand tehnologiile informatice."

Condord Consortium, Web Page

Introducere Scopul Activitatile propuse pentru fiecare obiectiv Cofinantari
De ce un proiect bazat pe tehnologii informatice Obiective Termene Tipuri de activitati

Introducere

International Waters Learning Exchange and Resource Network (IW:LEARN) este un proiect de invatare la distanta care are ca obiectiv principal sa stringa la un loc experienta dobindita pina acum de programele pentru Ape Internationale finantate din Fondul Global de Mediu sau GEF (Global Environment Facility). GEF este un mecanism de finantare lansat la Conferinta Natiunilor Unite pentru Dezvoltare si Mediu (UNCED) care a avut loc la Rio de Janeiro in iunie, 1992. GEF ofera fonduri tarilor in curs de dezvoltare �n urmatoarele directii: biodiversitate, schimbari climatice, modificarea stratuluide ozon si ape internationale.

Mai mult de 155 de tari participa la programe GEF. Agentiile prin care GEF implementeaza programele sunt: Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP), Programul de Mediu al Natiunilor Unite (UNEP) si Banca Mondiala. Secretariatul GEF este situat in Washington DC. Este o incercare de partajare a cunostintelor si experientei dobindite in 6 ani de proiectele GEF in problema apelor internationale. Daca va avea succes IW:LEARN va aduce o contributie semnificativa la schimburile Sud-Sud la schimbul echitabil de stiinta si tehnologie la protejarea eficienta a apelor la scara intregii planete.

IW: LEARN incearca sa testeze si implementeze in urmatorii 3 ani un sistem de invatare si partajare a experientei bazat pe tehnologiile Internetului care va cuprinde:

  • Conferinte audio intre proiecte
  • Seminare de prezentare a rezultatelor
  • NetCourses-cursuri pe Internet legate de problema apelor internationale
  • programe de masterat pe Internet
  • programe de lucru intre scoli, dezvoltare de curriculum pe tema zonelor marine costiere
  • dezvoltarea de site-uri web si interconectarea lor

Din echipa de implementare a IW: LEARN fac parte doi romani, Cristina Nenciu, membra ONG Mare Nostrum si Florin Serbu, profesor de fizica director al Grupului Scolar Eforie Sud. Propunerea noastra, agreata de IW: LEARN este sa ne aducem contributia in dezvoltarea unui proiect de invatare la distanta pentru scolile si liceele din Romania si din jurul Marii Negre.

Dotarea cu echipamente este foarte buna in multe din liceele si scolile din Romania. Multe din ele au legaturi la Internet (dial-up sau linii inchiriate). Majoritatea echipamentelor se folosesc insa numai pentru ore de informatica. Exista putine preocupari de utilizare a calculatorului ca mijloc de invatamint si si mai putine de dezvoltare de curriculum bazat pe utilizarea Internetului ca sursa de informatie si cunostinte.

Tehnologia singura, nu va putea schimba sistemul educational. Trebuie pornit de la tehnicile actuale de predare si invatare si trebuie imaginate alte moduri de lucru pe care noua tehnologie le permite. Probabil ca va exista o prapastie intre idei si implementarea lor, intre teorie si practica. Aceasta prapastie trebuie umpluta prin parcurgerea unor faze de cercetare, creare a unui prototip, testarea prototipului si implementarea lui.

Proiectul pe care il propunem are sansa sa aiba parteneri externi cu experienta in domeniu (IW:LEARN si Concord Consortium; dr. Boris Berenfeld director al programelor de cooperare internationala la Concord Consortium, este unul din cei mai buni specialisti in domeniul dezvoltarii de curriculum pe Internet. A fost investigator principal al proiectului Globe si director al proiectelor Global Lab). IW: LEARN cauta cofinantatori pentru proiect in tarile din care provin membrii echipei de implementare.

Din punct de vedere financiar proiectul este sprijinit de: IW: LEARN (echipamentele IT), Intelsat (conectivitatea), Concorde Consortium (participarea la proiectele internationale). Cererea noastra de cofinantare si sprijinire a proiectului este adresata: Fundatiei pentru o Societate Deschisa, Infotin Bucuresti, REC Bucuresti, Centrului pentru Jurnalism Independent din Bucuresti.

 

De ce un proiect bazat pe tehnologii informatice? 

1. Zonele de coasta ale Marii Negre sunt de un deceniu puternic afectate de o criza de proportii. Stocurile cmerciale de peste din Marea Neagra au scazut dramatic, eutrofizarea datorata folosirii excesive a ingrasamintelor chimice a dus la disparitia unui numar mare de specii. Resursele naturale ale Marii Negre au scazut dramatic dar s-au diversificat factorii de poluare marina atit din surse de pe mare cit si din surse de uscat. Complexitatea problemelor a facut ca GEF (Global Environment Facility) sa dezvolte incepind din 1994 un program de mediu la Marea Neagra (Black Sea Environmental Program) care a reusit sa inventarieze problemele de mediu sa demareze cooperarea internationala la nivelul stiintific, economic si politic. Au fost publicate documente importante ca Black Sea GIS, Analiza transfrontariera a problemelor de mediu la Marea Neagra, Planul strategic de actiune la Marea Neagra. Participarea publica si educatia ecologica la nivelul scolii si a comunitatii sunt extrem de importante in acest moment, in care fiecare tara va trebui sa eleboreze un plan national de actiune in zona costiera.

2. S-a acumulat experienta si din punctul de vedere al educatiei ecologice atit la nivelul scolilor cit si la nivelul organizatiilor nonguvernamentale. Citeva exemple legate de experienta cistigata sunt:

  • Proiectul Phare de educatie pentru mediu, la care au participat 10 scoli din zona costiera, iunie 1996
  • Stabilirea Centrului de informare si resurse pentru educatie ecologica, Constanta, octombrie 1996
  • Intilnirea profesorilor din tarile Marii Negre, Istambul februarie 1998
  • Dezvoltarea de activitati si proiecte la Grupul Scolar Eforie Sud:
  • Participarea si coordonarea zonei sudice a litoralului la proiectul Coastwatch 1996, 1997, 1998
  • Proiectul lacului Techirghiol
  • Tabara nationala de graffiti "Revolta Verde" august 1997

3. Reforma sistemului educational din Romania. Conform noilor planuri de invatamint, disciplinele optionale ocupa un rol important in curriculum. Pina acum proiectele electronice abordate de unele scoli din Romania au fost introduse in scoli ca activitati extracurriculare. Este momentul acum ca aceste activitati sa isi gaseasca un loc in curriculum, in cadrul orelor optionale. Se pot utiliza strategii didactice diferite de cele traditionale, bazate pe telecomunicatii.

4. In scolile din Romania, s-a acumulat in ultimii 8 ani o bogata experiena in utilizarea calculatoarelor. Din pacate in majoritatea scolilor si liceelor calculatoarele sunt utilizate pentru orele de informatica. Este momentul ca prin dezvoltarea de curriculum bazat pe tehnologii informatice calculatorul sa patrunda mai puternic in procesul de invatamint. In acest context ne propunem sa dezvoltam un proiectcare are ca obiectiv principal dezvoltarea si implementarea de curriculum folosind tehnologia informatica si posibilitatile de comunicare cu ajutorul calculatorului.

 

Scopul proiectului

Ne propunem sa dezvoltam un proiect de invatare la distanta, pentru educatie ecologica, care sa fie apoi implementat in scolile din zona costiera a Marii Negre, in alte scoli din Romania si in alte scoli din jurul Marii Negre. Proiectul urmareste sa promoveze o invatare activa bazata pe analiza stiintifica, sa contribuie la educatia comunitatii prin parteneriate regionale si locale, sa dezvolte noi modele educationale, reformind strategiile didactice, sa introduca educatia ecologica in scoli incercind sa formeze la elevi un comportament de responsabilitate fata de mediu.

 

Obiectivele proiectului

1. Elaborarea si dezvoltarea de curriculum pentru educatie ecologica, avind ca subiect apele internationale. Curriculumul va trebuisa aiba suficienta flexibilitate ca sa poata fi utilizat cu diferite tipuri de tehnologii didactice (clasice si moderne) dar va fi conceput astfel incit sa poata folosi la maximum posibilitatile actuale ale Internetului si conceptul de clasa portabila.

2. Dezvoltarea si intretinerea unui site web pentru proiect utilizand infrastructura de la Grupul Scolar Eforie Sud. Interconectarea site-ului cu alte site-uri IW: LEARN din lume. Configurarea claselor portabile.

3. Organizarea de traininguri si demonstartii pentru profesori, in legatura cu curiculumul si utilizarea tehnologiilor informatice (IT) in scoli.

4. Implementarea curricumului in scoli, folosind posibilitatile de conectivitate ale scolilor si clasele portabile.

5. Dezvoltarea unor actiuni de monitorizare ale litoralului Marii Negre, in conexiune cu proiecte internationale de acelasi tip (Green, Globe, GlobalLab)

6. Dezvoltarea de materiale tiparite si audio-vizuale, pentru informarea comunitatilor locale, a autoritatilor locale si a sectorului privat in legatura cu problemele Marii Negre.

 

Activitatile propuse pentru fiecare obiectiv

1. Elaborarea si dezvoltarea unui curriculum pentru educatie ecologica, avind ca subiect apele internationale. Curriculmul va trebuisa aiba suficienta flexibilitate ca sa poata fi utilizat cu diferite tipuri de tehnologii didactice (clasice si moderne) dar va fi conceput astfel incit sa poata folosi la maximum posibilitatile actuale ale Internetului si conceptul de clasa portabila.

  1. Stabilirea echipei pentru deezvoltarea curricumului. Este de preferat ca echipa sa fie una interdisciplinara, formata din cercetatori, profesori de diverse specialitati (geografie, biologie, fizica, chimie) reprezentati ONG
  2. Faza de cercetare. Va presupune pe linga studierea bibliografiei clasice studierea pe Internet a programelor de invatare la distanta, asimilarea stilului de invatare utilizind Internetul si gasirea celor mai bune metode de diseminare a cunostintelor.
  3. Realizarea prototipului pentru curriculum

2. Dezvoltarea si intretinerea unui site web pentru proiect utilizand infrastructura de la Grupul Scolar Eforie Sud. Interconectarea site-ului cu alte site-uri IW: LEARN din lume. Configurarea claselor portabile.

  1. Instalarea site-ului web (hardware si software)
  2. Dezvoltarea de aplicatii pentru siteul web (list server, ftp server, web server)
  3. Configurarea claselor portabile. O clasa portabila este alcatuita din un computer (laptop) cu capacitati multimedia (audio, video), modem care sa permita o conexiune web al 28.8Kbs, camera video de rezolutie mica, legatura dial-up la un server din reteaua IW: LEARN, monitor 17" sau LCD panel pentru proiectie, imprimanta. Laptopul va fi special configurat pentru sustinerea unor ore interactive de educatie ecologica, conferinte audio si video, chat-uri. Pentru situatiile in care legatura la Internet nu este posibila se vor folosi CD-ROM uri sau imagini ale site-urilor web ale proiectului.
  4. Interconectarea site-ului web cu alte site-uri IW: LEARN. Teste de utilizare a produselor de comunicatie (ICQ, mIRC, Netmeeting, Symposium)
  5. Integrarea proiectului in comunitatea electronica internationala utilizind: listele I*EARN, site-urile web ale proiectelor Green, Globe, GlobLab)

3. Organizarea de traininguri si demonstartii pentru profesori, in legatura cu curiculumul si utilizarea tehnologiilor informatice (IT) in scoli.

  1. Planificarea unui training initial pentru ( 5-6scoli ) din zona costiera
  2. Organizarea de demonstratii in fiecare scoala, pentru profesorii si elevii din scoala
  3. Demonstratii de lucru in retea intre scoli
  4. Organizarea unui workshop de evaluare a activitatilor

4. Implementarea curricumului in scoli, folosind posibilitatile de conectivitate ale scolilor si clasele portabile.

  1. Organizarea unui test pe o clasa reala utilizand curriculumul eleborat
  2. Organizarea de teste pilot la o scara mai mare, pe diferite tipuri de clase din zona costiera si din alte parti ale tarii din zona urbane si din zone rurale
  3. Diseminarea curricumului pentru un semestru in mai multe scoli din Romania, cu sprijinul ISJ Constanta si al Ministerului Educatiei Nationale. Training pentru profesorii din zona costiera si de pe Dunare.
  4. Diseminarea curriculumului in mai multe tari din jurul Marii Negre. Training international.

5. Dezvoltarea unor actiuni de monitorizare ale litoralului Marii Negre, in conexiune cu proiecte internationale de acelasi tip (Green, Globe, GlobalLab). Monitorizarea litoralului va fi o continuare a proiectelor Coastwatch, in care multe scoli din zona costiera au fost implicate din 1996, dar in acelasi timp va permite elevilor si profesorilor din zona litorala sa cunoasca experienta internationala in acest domeniu, sa faca schimb de date si cunostinte cu elevi din alte tari. Va fi o ocazie in care sa se invete intr-o forma activa si participativa.

  1. Stabilirea scolilor care vor fi implicate in proiectul de monitorizare
  2. Dezvoltarea agendei de observatii si masuratori
  3. Organizarea unui training pentru profesorii implicati in proiect
  4. Stabilirea modelitatilor electronice de transmitere a datelor

6. Dezvoltarea de materiale tiparite si audio-vizuale, pentru informarea comunitatilor locale, a autoritatilor locale si a sectorului privat in legatura cu problemele Marii Negre.

  1. Editarea unei reviste a proiectului, din faza pilot pina in faza de diseminare
  2. Organizarea unui concurs de postere cu titlul "Marea si noi"? "Apa in viata noastra"
  3. Organizarea unui concurs de pictura si grafica pe aceiasi tema, pentru obtinerea de materiale necesare organizarii unei expozitii itinerante prin scoli sali de expozitie, primarii
  4. Pregatirea unor slide-show-uri care sa poata fi prezentate tuturor celor implicati in activitatile de mediu
  5. Pregatirea unor materiale audio-vizualecare sa poata fi difuzate pe posturi de radio si TV
  6. Editarea unui CD-ROM suport pentru proiect

 

Termen de derulare 2 ani scolari (1998-1999, 1999-2000)

Anul scolar 1998-1999 �Taskurile 1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 6.1, 6.2, 6.3

Anul scolar 1999-2000 � Taskurile 3.4, 4.2, 4.3, 4.4, 6.4, 6.5, 6.6

 

Contributiile propuse pentru cofinantatori

  • IW: LEARN costurile legate de echipamente si trainingul initial
  • Intelsat, suportarea partiala a cheltuielior de comunicatie (segmentul de satelit)
  • Concorde Consortium, suportarea cheltuielilor legate de participarea la proiectul Globe, Green si Global Lab si a cheltuielilor legate de kiturile de analiza apei.
  • Fundatia pentru o Societate Deschisa, suportarea cheltuielilor de dezvoltare a curricumului si implementarea lui, suportarea trainingului initial si a celui de evaluare
  • Infotin Bucuresti, suportarea unei parti a costurilor de training, a taberei de grafica si pictura,a concursurilor de postere si pictura, a editarii CD_ROM ului
  • REC Bucuresti, finantarea intrarii scolilor romanesti in proiectele Globe, Green si Global Lab, finantarea expeditiilor virtuale, finantarea bibliotecilor de la scolile pilot cu publicatii tiparite si audio-vizuale
  • Centrul pentru Jurnalism Independent, trainig de jurnalism scris si audio-vizual, suport in editarea si diseminarea materialelor finale ale proiectului

 

Tipuri de activitati

Tipuri de activitati care se vor putea desfasura cu infrastructura realizata in proiect

  • Activitati in clase in cadrul curricumului pentru discipline optionale
  • Activitati extracurriculare (cluburi sau cercuri de educatie ecologica)
  • Expeditii virtuale (Delta Dunarii, Turul Coastelor Marii Negre)
  • Intilniri si conferinte audio-vizuale pe Internet
  • Proiecte comune cu alte site-uri IW: LEARN (Cea mai interesanta dezvoltare ar fi cea a unui proiect comun cu proiectul Dunarii, problema eutroficarii fiind problema esentiala a Marii Negre)
  • Cursuri de retea NetCourses
  • Facilitarea participarii profesorilor la forme moderne de parfectionare prin invatare la distanta (cursuri de masterat, traininguri pe retea)

Nenciu Cristina

Florin Serbu

 


Home Cauta
Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [email protected]
s