|
Învãþãm
jucându-ne cu calculatorul
"Copilul râde: Înþelepciunea
�i iubirea mea e jocul!" (L. Blaga)
Tipul: Opþional la
nivelul disciplinei
Clasa: a II-a A
Durata: 1 an
Numãr de ore pe sãptãmânã:
1 orã
Învãþãtor:
Cristina - Alina Theodorescu
Abilitarea pentru susþinerea
cursului: Cursul utilizarea microcalculatoarelor IBM-PC compatibile
în specialitatea pregãtire metodicã, curs
organizat de Centrul de perfecþionare a personalului didactic
în domeniul învãþãrii cu ajutorul calculatorului
�coala: Grup �colar "Carmen
Sylva" Eforie Sud
Argument:
"� nevoia de a regândi
mijloacele educaþiei în contextul unei societãþi
bazate pe libertãþi, ce are beneficiul informaþiei
pe scarã mare �i al informatizãrii"
(OM 3139 / 19.01.1998)
"� stimularea unor demersuri
interactive care sã conducã la o mai mare eficienþã
a învãþãrii �colare �i la plasarea elevului
în centrul actului educaþional." ("Plan cadru
pentru învãþãmântul preuniversitar")
Obiective de referinþã
|
Exemple de activitãþi
de învãþare
|
1.sã descrie pãrþile
componente ale unui calculator: unitatea centralã,
monitorul, tastatura, mouse-ul, imprimanta
�i discheta;
|
- exerciþii de recunoa�tere a pãrþilor
componente ale unui calculator personal (PC);
- exerciþii de descriere a fiecãreia
dintre componentele calculatorului;
- exerciþii de pornire /
oprire / folosire a fiecãreia dintre
componentele unui calculator;
- jocuri în care se utilizeazã
mouse-ul;
- exerciþii de imprimare a unor
lucrãri realizate în cadrul orelor;
- jocuri care presupun utilizarea tastelor,
a combinaþiilor de taste;
|
2.sã identifice / reprezinte
o informaþie transmisã prin imagine,
graficã, sunet etc.;
|
- exerciþii de recunoa�tere
a informaþiilor sugerate prin text, imagini, sunet, muzicã
(ex: analiza afi�elor, reclamelor publicitare etc.);
- prezentarea mijloacelor tehnice de preluare,
prelucrare �i transmitere a informaþiei cunoscute de elevi
(telefon, copiator, aparate de fotografiat, televizor, video,
camerã digitalã, casetofon, radio, calculator,
pick-up);
- exerciþii de corelare a informaþiilor
cu sursele producãtoare specifice;
- adunarea �i selectarea unor informaþii
din mediul înconjurãtor pentru realizarea unei
sarcini;
|
3.sã foloseascã
resursele necesare realizãrii unei aplicaþii informatice
simple.
|
- aplicaþii didactice
de alegere a instrumentelor specifice utile realizãrii
unei aplicaþii (instrumente de desenare, de colorare, de
scriere, de asamblare a unor elemente, de sunet);
- exerciþii de intrare în
programul PAINT din desktop, de desenare
�i colorare, de salvare;
- prezentarea unor mijloace clasice �i moderne
de comunicare (biletul, scrisoarea, mesajul
telefonic, principiul cãsuþei po�tale clasice
�i electronice);
- jocuri de comunicare (scrierea felicitãrilor,
realizarea unui afi�, trimiterea unor mesaje scurte
prin e-mail);
- realizarea revistei clasei, care sã
cuprindã cele mai reu�ite compuneri;
- exerciþii de a�ezare în paginã
a textului în raport cu ilustraþia;
- exerciþii de redactare a unor texte
de micã întindere;
- soft-uri educaþionale.
|
Conþinuturi:
Aparatul POATE � TOT
Transmiterea informaþiei
Editorul de texte WORD
Editorul grafic PAINT
Jocuri individuale �i pe grupe
de elevi
Modalitãþi de evaluare:
Concursuri, teste, fi�e
de evaluare, afi�e, postere.
Bibliografie:
- Diamandi, Ion � "Calculatorul pentru cei
mici", Editura AGNI, Bucure�ti, 1996;
- Cârstea, Mihaela; Diamandi, Ion � "Calculatorul
pe înþelesul tuturor", Editura AGNI, Bucure�ti, 1996;
- M.E.N. � "Curriculum naþional � programe
�colare pentru învãþãmântul primar",
Bucure�ti, 1998.
4. Centrul Educaþia 2000+
- Curs: Curriculum la decizia �colii, octombrie 2000, Sinaia.
|
|