Discipline optionale

 
Misiunea
Scoala
Istorie
Echipa
Proiecte

Curriculum

 

Învãþãm jucându-ne cu calculatorul

"Copilul râde: Înþelepciunea �i iubirea mea e jocul!" (L. Blaga)

Tipul: Opþional la nivelul disciplinei

Clasa: a II-a A

Durata: 1 an

Numãr de ore pe sãptãmânã: 1 orã

Învãþãtor: Cristina - Alina Theodorescu

Abilitarea pentru susþinerea cursului: Cursul utilizarea microcalculatoarelor IBM-PC compatibile în specialitatea pregãtire metodicã, curs organizat de Centrul de perfecþionare a personalului didactic în domeniul învãþãrii cu ajutorul calculatorului

�coala: Grup �colar "Carmen Sylva" Eforie Sud

Argument:

"� nevoia de a regândi mijloacele educaþiei în contextul unei societãþi bazate pe libertãþi, ce are beneficiul informaþiei pe scarã mare �i al informatizãrii" (OM 3139 / 19.01.1998)

"� stimularea unor demersuri interactive care sã conducã la o mai mare eficienþã a învãþãrii �colare �i la plasarea elevului în centrul actului educaþional." ("Plan cadru pentru învãþãmântul preuniversitar")

Obiective de referinþã

Exemple de activitãþi de învãþare

1.sã descrie pãrþile componente ale unui calculator: unitatea centralã, monitorul, tastatura, mouse-ul, imprimanta �i discheta;

  • exerciþii de recunoa�tere a pãrþilor componente ale unui calculator personal (PC);
  • exerciþii de descriere a fiecãreia dintre componentele calculatorului;
  • exerciþii de pornire / oprire / folosire a fiecãreia dintre componentele unui calculator;
  • jocuri în care se utilizeazã mouse-ul;
  • exerciþii de imprimare a unor lucrãri realizate în cadrul orelor;
  • jocuri care presupun utilizarea tastelor, a combinaþiilor de taste;

2.sã identifice / reprezinte o informaþie transmisã prin imagine, graficã, sunet etc.;

- exerciþii de recunoa�tere a informaþiilor sugerate prin text, imagini, sunet, muzicã (ex: analiza afi�elor, reclamelor publicitare etc.);

  • prezentarea mijloacelor tehnice de preluare, prelucrare �i transmitere a informaþiei cunoscute de elevi (telefon, copiator, aparate de fotografiat, televizor, video, camerã digitalã, casetofon, radio, calculator, pick-up);
  • exerciþii de corelare a informaþiilor cu sursele producãtoare specifice;
  • adunarea �i selectarea unor informaþii din mediul înconjurãtor pentru realizarea unei sarcini;

3.sã foloseascã resursele necesare realizãrii unei aplicaþii informatice simple.

- aplicaþii didactice de alegere a instrumentelor specifice utile realizãrii unei aplicaþii (instrumente de desenare, de colorare, de scriere, de asamblare a unor elemente, de sunet);

  • exerciþii de intrare în programul PAINT din desktop, de desenare �i colorare, de salvare;
  • prezentarea unor mijloace clasice �i moderne de comunicare (biletul, scrisoarea, mesajul telefonic, principiul cãsuþei po�tale clasice �i electronice);
  • jocuri de comunicare (scrierea felicitãrilor, realizarea unui afi�, trimiterea unor mesaje scurte prin e-mail);
  • realizarea revistei clasei, care sã cuprindã cele mai reu�ite compuneri;
  • exerciþii de a�ezare în paginã a textului în raport cu ilustraþia;
  • exerciþii de redactare a unor texte de micã întindere;
  • soft-uri educaþionale.

Conþinuturi:

Aparatul POATE � TOT

Transmiterea informaþiei

Editorul de texte WORD

Editorul grafic PAINT

Jocuri individuale �i pe grupe de elevi

 

Modalitãþi de evaluare:

Concursuri, teste, fi�e de evaluare, afi�e, postere.

 

Bibliografie:

  1. Diamandi, Ion � "Calculatorul pentru cei mici", Editura AGNI, Bucure�ti, 1996;
  2. Cârstea, Mihaela; Diamandi, Ion � "Calculatorul pe înþelesul tuturor", Editura AGNI, Bucure�ti, 1996;
  3. M.E.N. � "Curriculum naþional � programe �colare pentru învãþãmântul primar", Bucure�ti, 1998.

4. Centrul Educaþia 2000+ - Curs: Curriculum la decizia �colii, octombrie 2000, Sinaia.

 
 
Misiunea
Opinii si sugestii legate de web la [email protected]