Discipline optionale

 
Misiunea
Scoala
Istorie
Echipa
Proiecte

Curriculum

Prietenii lui METEO

"Copilul râde: Înþelepciunea �i iubirea mea e jocul!" (L. Blaga)

Tipul: Opþional la nivelul mai multor arii curriculare (Limbã �i comunicare, Matematicã �i �tiinþe ale naturii, Om �i societate, Tehnologii)

Clasa: a III-a (A+B)

Durata: 1 an

Numãr de ore pe sãptãmânã: 1 orã

Învãþãtor: Cristina - Alina Theodorescu

Abilitarea pentru susþinerea cursului: cursuri de astronomie, meteorologie �i climatologie, desfã�urate la Palatul Copiilor din Bucure�ti �i la Grupul �colar "Carmen Sylva" Eforie Sud în 1999

�coala: Grup �colar "Carmen Sylva" Eforie Sud

Argument:

Termenul de "meteorologie" este originar din Grecia Anticã (meteoron = fenomen, mi�care cereascã a stelelor, mãrilor; logos = cunoa�tere, �tiinþã), iar primul tratat de meteorologie � "Meteorologiile" - a fost scris de Aristotel (384 � 322 îH) în anul 340 îH... Dupã aproape 2 milenii �i jumãtate, avem în �coala noastrã o staþie meteorologicã electronicã modernã �i totodatã atât de simplã, cum nu este alta în judeþ. Suntem cu toþii din ce în ce mai exigenþi cu previziunile meteorologice privind ziua de mâine, luna, vara aceasta �i de ce nu vara / anul care vine. "Prietenii lui Meteo" vor învãþa lucruri interesante, accesibile vârstei lor, despre vreme �i climã, despre cum prevedeau bunicii no�tri vremea �i cum poate fi ea prevãzutã cu ajutorul staþiei meteorologice a �colii.

Cu toþi ne-am dori sã spunem cert, la varã turi�tilor: "Astãzi nu va ploua!" sau "Sãptãmâna aceasta brunetele pot sta expuse la soare 2 � 3 ore, iar blondele doar 1 orã!" sau "Aici, la Eforie Sud, veþi �ti când sã faceþi plajã �i când sã faceþi excursii... ". Viitorii meteorologi trebuie formaþi din clasa ... !

Obiective de referinþã:

  • sã descrie principalele fenomene meteorologice pe baza observaþiilor, înregistrãrilor fãcute �i a influenþei lor asupra vieþii;
  • sã realizeze calendare, desene, postere, tabele în care sã înregistreze datele privind evoluþia temperaturii, mi�cãrile de aer �i regimul de precipitaþii din localitatea noastrã;
  • sã compare determinãrile fãcute la staþia meteorologicã a �colii cu cele mãsurate cu alte instrumente sau percepute de ei.

 

Conþinuturi:

Atmosfera terestrã � structurã �i compoziþie, fenomene meteorologice

Soarele ne dã luminã �i cãldurã

Temperatura în mediul înconjurãtor (temperatura aerului, temperatura solului, temperatura apei)

Apa în mediul terestru �i în atmosferã � circuitul apei în naturã, evaporaþia, ceaþa �i norii, precipitaþiile atmosferice

Vântul, brizele...

Staþia meteorologicã a �colii

Modalitãþi de evaluare:

Concursuri, teste, fi�e de evaluare, afi�e, postere, calendare, desene, articole în revista �colii, "Adolescenþi pe mare"

Bibliografie:

  1. Aglaia Ionel � "Noþiuni de meteorologie", Ed. All, Bucure�ti, 1997;
  2. MEN � "�tiinþe", EDP, Bucure�ti, 1998;
  3. E. Ion-Bordei, A. Mustãþea � "Cine e�ti tu, meteorologule?", Ed. �tiinþificã �i Enciclopedicã, Bucure�ti, 1986;
  4. M.E.N. � "Curriculum naþional � programe �colare pentru învãþãmântul primar", Bucure�ti, 1998.
  5. Centrul Educaþia 2000+ - Curs: Curriculum la decizia �colii, octombrie 2000, Sinaia.

 

 
 
Misiunea
Opinii si sugestii legate de web la [email protected]