![]() |
Proiectul "Unul langa altul" |
|||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Îmi place mult desenul meu, chiar dacã nu am respectat proporþiile: am desenat capul mare, trunchiul ďż˝i picioarele mai mici. Nu ďż˝tiu ce ar zice psihologul ďż˝colii despre el, dar eu îl privesc cu drag în fiecare zi ďż˝i cred cã este frumos." (Nurhan, 8 ani, clasa a II-a A, Grup ďż˝colar "Carmen Sylva" Eforie Sud) "Eu m-am desenat îmbrãcat cu ďż˝alvari ďż˝i vestã, iar pe cap un turban, aďż˝a cum am vãzut în diferite imagini cu turci. Nici bunicii ďż˝i nici pãrinþii mei nu au purtat aďż˝a ceva. Turcii din România nu au costum popular." (Ersin, 8 ani, clasa a II-a A, Grup ďż˝colar "Carmen Sylva" Eforie Sud) "Când a sunat tata, care este ofiþer de marinã ďż˝i este mult timp plecat pe mare, l-am întrebat ce sã desenez pentru fiecare din elementele: prezent, trecut, viitor. Nu am aďż˝teptat sã-mi dea idei, i-am spus cã vreau sã desenez o cãmaďż˝ã ďż˝i niďż˝te pantaloni deosebiþi, cu tot felul de buzunare: într-un buzunar sã port un minicalculator portabil cu antenã pentru Internet, în altul un miniradiocasetofon, un buzunar pentru telemobil, un buzunar pentru jucãria multifuncþionalã... Tata mi-a spus cã sunt idei foarte bune, cã are încredere în mine, nu degeaba mã lasã bãrbatul familiei când pleacã." (Andrei, 8 ani, clasa a II-a A, Grup ďż˝colar "Carmen Sylva" Eforie Sud)
(Laura, 8 ani, clasa a II-a A, Grup �colar "Carmen Sylva" Eforie Sud)
(Rãzvan, 8 ani, clasa a II-a A, Grup ďż˝colar "Carmen Sylva" Eforie Sud) "Într-o zi, doamna învãþãtoare ne-a arãtat trei desene ale unor copii din America. Împreunã am descoperit, în fiecare desen, cele trei elemente pentru prezent, trecut ďż˝i viitor. Am fãcut ďż˝i noi primele noastre desene. Doamna învãþãtoare ni le-a strâns zâmbind. Ora urmãtoare ne-a vorbit despre proporþiile corpului nostru. Am analizat primele desene ďż˝i am înþeles ce greďż˝eli am fãcut fiecare. Eu am urcat pe banca din faþa clasei, iar colegii mei au mãsurat cu creionul sau linia înãlþimea capului meu. Apoi au stabilit de câte ori înãlþimea capului intrã în înãlþimea corpului. Concluzia a fost cã trebuie sã împãrþim foaia în ďż˝ase pãrþi: una pentru cap, douã pentru trunchi ďż˝i trei pentru picioare. Am realizat alte desene, mai bune, în care colegii mei au folosit ďż˝i idei date de pãrinþi. Mama, româncã, ďż˝i tata, turc, nu mi-au dat idei care sã-mi placã. Ei sunt foarte ocupaþi. M-am desenat în uniforma ďż˝colii, pe care o voi purta mai mulþi ani de acum încolo. Cred cã eu am respectat cel mai bine proporþiile! Toate desenele au fost expuse în clasã sau în ďż˝coalã. Ele pot fi vãzute ďż˝i pe Internet la adresa: http://www.en.eun.org/myeurope/citizen" (Denis, 8 ani, clasa a II-a A, Grup ďż˝colar "Carmen Sylva" Eforie Sud) |
|||||||||||||||||
|