| Miscarea 
         rectilinie si uniforma |  | ||||||
| Corp de referinta Coordonata Miscarea rectilinie si uniforma | Miscarea rectilinie - este miscarea in care traiectoria este o dreapta. Miscarea rectilinie si uniforma este miscarea in care traiectoria este o dreapta, iar viteza mobilului este constanta (nu se modifica in timp). In miscarea rectilinie si uniforma se parcurg distante egale in intervale de timp egale. Legea miscarii rectilinii si uniforme. In miscarea rectilinie si uniforma distanta parcursa de un mobil este egala cu produsul dintre viteza mobilului si durata miscarii. 
 Miscarea rectilinie variata este miscarea in care viteza mobilului se modifica in fiecare moment. | Mai jos, se poate simula miscarea unui corp. Pentru a porni corpul trebuie 
      sa apesi butonul Play. Ca sa opresti corpul apasa Stop. Pentru ca sa porneasca este necesar sa introduci o valoare pentru viteza initiala. Poti sa faci asta tastand valoarea dorita in dreptul simbolului v0. Poti sa schimbi si coordonata initiala (pozitia din care pleaca corpul), tastand valoarea dorita in dreptul simbolului x0. Exerseaza de mai multe ori introducand valori diferite. Analizeaza modul in care se misca corpul. Calculeaza distanta parcursa de corp de fiecare data, aplicand legea de miscare. Nu uita ca unitatea de masura a distantei este pixelul (element punctual ecran). | |||||
| Citeste cu atentie textul de mai sus. Noteaza pe caiet definitiile si ideile pe care le consideri importante | In simularea de mai sus, vx reprezinta viteza momentana a mobilului exprimata 
        in pixeli/secunda, iar t timpul exprimat in secunde. 
 | ||||||
| Fizica 
        - Cl. 6-a | Proiect 
        realizat de Florin Serbu, Grup 
        Scolar "Carmen Sylva", Eforie Sud | ||||||