Miscarea
rectilinie si uniforma |
|
||||||
Corp de referinta Coordonata Miscarea rectilinie si uniforma |
Reprezentarea unei miscari se poate face sub forma unui tabel de date si sub forma unui grafic. Tabelul de date - contine valorile timpului si ale coordonatei mobilului in timpul miscarii. Ai un exemplu de tabel in partea dreapta. Putem preprezenta grafic variatia in timp a coordonatei si a vitezei. Graficul care reprezinta coordonata in functie de timp se numeste graficul miscarii sau graficul legii de miscare. Apasa aici pentru a vedea cum se traseaza graficul miscarii. Graficul care reprezinta viteza in functie de timp reprezinta graficul vitezei. |
Pentru trasarea graficului se procedeaza astfel:
Segmentul de drepta obtinut prin unirea punctelor reprezinta graficul miscarii rectilinie si uniforma. Intersectia graficului cu axa Ox reprezinta coordonata initiale. Intersectia graficului cu axa Ot reprezinta momentul cand mobilul se gaseste in originea axei Ox. Daca reprezentam pe acelasi grafic doua miscari, iar dreptele se intersecteaza, intersectia reprezinta locul si momentul intilnirii celor doua mobile. Aplicatia pe care o sa o lansati in continuare simuleaza miscarea unui corp si traseaza in simultan graficul miscarii. Puteti sa setati folosind tastatura, valorile coordonatei initiale si ale vitezei initiale ale corpului. Apoi apasati butonul Play. Pentru lansarea aplicatiei apasa aici. |
|||||
Citeste cu atentie textul de mai sus. Noteaza pe caiet definitiile si ideile pe care le consideri importante |
|
||||||
Fizica
- Cl. 6-a
|
Proiect
realizat de Florin Serbu, Grup
Scolar "Carmen Sylva", Eforie Sud
|