|
Primul proiect Comenius la Grupul Scolar Carmen Sylva
Pe
peste doi ani scoala noastra a incercat sa intre in colaborare cu
scoli europene in cadrul unui proiect Comenius. Dupa o cautare sustinuta
de parteneri, utilizand o multitudine de metode, de la utilizarea
cunostintelor personale ale cadrelor didactice, pina la inscrierea
scolii in toate bazele de date europene cunoscute in februarie 2001,
au fost depuse la Agentia Nationala Socrates, doua aplicatii pentru
proiecte scolare. In septembrie 2001, dupa un proces laborios de
jurizare, am aflat rezultatul. Unul din proiectele noastre, a carui
titulatura exacta este: Orase din zona costiera, limita dintre uscat
si mare, aspecte economice si politice, a primit acordul agentiilor
nationale si a bordului european Socrates si va fi finantat incepind
cu anul scolar 2001-2002. Succesul scolii noastre este foarte important
in contextul in care in judetul Constanta au fost finantate numai
7 proiecte de acest tip.
Partenerii nostrii in proiect sunt: Liceul
nr. 21 din Salonic (Thessaloniki), Grecia - scoala coordonatoare,
profesor coordonator Abadji-Ioannidou Polyxeni, Le
Likes, din Quimper, Franta, profesor coordonator Poiraudeau
Lionel si Liceo Gimnnasio
Statale Francesca Capece din Lecce, Italia, profesor
coordonatoar Mangia Antonela. Scolile din Franta si Italia au o
bogata experienta in proiecte europene care a inceput din 1996 si
suntem convinsi ca impreuna vom reusi sa atingem obiectivele propuse.
Subiectele principale ale proiectului nostru vor fi:
- Relatia sentimentala dintre locuitori si mare sau lac
- Masuri de protectie a zonei costiere. Sugestii catre autoritatile
locale si catre cetatenii din zona
- Exploatarea marii in scopul imbunatatirii transportului maritim
- Litoralul. Loc de recreere si distractie
- Rolul marii /lacului in istoria orasului de-a lungul secolelor
- Interactia intre rauri si mare in termeni de protectia mediului
si dezvoltare
- Monitorizarea ecologica a zonei costiere
Obiectivele propuse sunt urmatoarele:
- Sa promoveze schimbul de cunostinte intre elevi si profesori,
utilizarea acestor cunostinte la rezolvarea unor probleme carora
oamenii trebuie sa le faca fata zi de zi;
- Sa permita schimbul de opinii cu alte persoane din scoala sau
din afara scolii (autoritati locale, oameni de stiinta, din invatamintul
superior (departamentele de mediu ale Universitatilor), persoane
avind ocupatii legate de mare sau lac).
- Sa permita elevilor intelegerea problemele de mediu, ca probleme
globale, sa promoveze grija fata de mediu si sa determine elevii
sa actioneze pentru promovarea mediului.
- Sa promoveze cunosterea si intelegerea intre natiuni diferite
europene
- Sa contribuie la dezvoltarea relatiilor intre scoala si comunitatea
locala
- Sa permita intelegerea diversitatii culturale, etnice si religioase
europene
- Sa permita utilizarea mai comlexa a TIC in educatie
Vom incerca sa dezvoltam impreuna activitati diverse:
- Realizarea de interviuri cu locuitori, cu autoritatile locale
si cu experti in diferite probleme de mediu. Prelucrarea statistica
a datelor de interviu.
- Realizarea de fotografii si filmari video ale zonei costiere
in cele 4
anotimpuri
- Inregistrarea audio si video a muzicii si dansurilor traditionale
din zona costiera
- Realizarea de expozitii (eventual expozitii itinerante) de pictura,
grafica, poster si colaj legate de protectia mediului costier
- Intilnire anuala a participantilor la proiect in scopul discutarii
procedurilor de lucru
- Monitorizarea zonei costiere si schimbul de date observationale
prin
e-mail si WWW. Monitorizarea se va face pentru 2-4 puncte de observatie
utilizand fise de observatie comune
- Comunicatii electronice periodice prin liste de discutii moderate,
video conferinte si chat (ICQ) intre scolile din proiect
- Producerea finala a unui CD-ROM si a unei pagini de web dedicata
subiectului
- Realizarea unei expozitii itinerante cu picturi, postere si
colaje
- Producerea unui pachet de curriculum de educatie ecologica pentru
liceu
Produsele finale ale proiectului vor fi: postere, picturi, foi
volante,
casete audio, casete video, CD-ROM, pagina de web.
Desi problemele financiare ale proiectului nu sunt inca rezolvate,
inca de la inceputul anului scolar la Eforie Sud, ca de altfel si
in scolile partenere, s-au desfasurat numeroase activiati: Doua
clase din scoala, clasa a 11-a B si clasa a 9-a C, care au un curs
optional de educatie ecologica, au proiectul integrat in curriculum.
Pe langa activitatile de la clasa s-au organizat pina acum numeroase
activitati extracuriculare: monitorizarea litoralului (cu completarea
fiselor Costwatch) in segmentul Eforie Sud - Farul Tuzla, pe data
de 6 octombrie, realizarea de fotografii si filmari aeriene deasupra
orasului, pe data de 13 octombrie, excursie pe grindul Chituc (monitorizarea
a 2 km din zona grindului), pe data de 20 octombrie. S-au realizat
numeroase fotografii si filmari in toata zona litorala.
Ne pregatim sa incepen si dialogul electronic cu elevii colegii
nostrii din Grecia, Franta si Italia.
|
|