Planul de mobilitati
Proiectul “Stiintele si tehnologia in Societatea Cunoasterii” pe care il propunem are ca pilon principal participarea a 6 cadre didactice din scoala noastra la cursuri de formare in Europa. Cadrele didactice care vor participa la mobilitati sunt profesori de matematica, informatica, fizica, chimie si biologie (membrii ai ariilor curriculare matematica si stiinte respective tehnologii). Profesorii din aceste arii curriculare sunt cei care au cele mai multe ore la profilul matematica –informatica si cei care pot sa asigure atingerea obiectivul nostru de crestere a interesului elevilor pentru matematica si stiinte, pentru profesii in domeniul stiintelor si tehnologiei.
O categorie de cursuri la care profesorii nostri doresc sa participe sunt cursuri care promoveaza eLearning (invatarea electronica). In aceste cursuri profesorii vor putea sa-si dezvolte noi abilitati in utilizarea tehnologiilor informatice pentru: dezvoltarea de continuturi digitale care vor putea fi integrate in lectii, proiectarea de lectii in care sunt folosite noile tehnologii pentru invatare si evaluare si chiar dezvoltarea de curriculum pentru discipline optionale care sa utilizeze intr-un mediu eterogen dispositive mobile personale ale elevilor si echipamente fixe ale scolii.
O alta categorie de cursuri care credem ca ne vor ajuta in atingerea obiectivelor noastre sunt cursurile care promoveaza utilizarea dispozitivelor mobile (tablete, telefoane inteligente) in procesul educativ.
A treia categorie de cursuri care acopera nevoile noastre de formare este cea care prezinta si promoveaza integrarea in clasa a unor colectii de resurse digitale si unelte digitale, bazate pe probleme ale lumii reale: telescoape virtuale, simulari ale unor experimente complexe cum sunt Large Hadron Colider (LHC), acceleratoare de particule, simulari ale fuziunii nucleare etc.
Astfel de cursuri sunt promovate de proiectul Go-Lab Project (Global Online Science Labs for Inquiry Learning at School). Astfel de unelte permit utilizarea unor metode moderne cum este invatarea prin investigare stiintifica. Folosind astfel de unelte este posibil ca elevii si profesorii sa interactioneze cu cercetatori si muzeografi sa obtina feedback si observatii din lumea universitara si stiintifica.
Contactul cu profesorii din alte tari va permite profesorilor din scoala noastra sa-si imbunatateasca abilitatile lingvistice, sa cunoasca diversitatea culturala europeana si sa se familiarizeze cu alte sisteme educationale. De asemenea vor avea posibilitatea sa stabileasca legaturi personale si institutionale care sa permita dezvoltarea in scoala noastra a altor proiecte europene in viitor.