Pregatirea cutremurelor si lista de siguranta
pentru scoli:
Pregatiri si lamuriri:
Scoala ta are un plan conceput pentru dezastre, profesori sunt
constienti de rolul si de responsabilitatile pe care acest plan
le implica? Isi dau seama ca sunt responsabili pentru elevi
timp de 72 dupa dezastru?
Profesori sunt constienti de faptul ca prin legea #3100 devin
lucratori care presteaza servici pentru coordonarea oamenilor
in caz de dezastru, si daca dezastrul se intampla in timpul
scoli resposabilitatile lor se indreapta spre scoala?
Profesori cunosc locurile in care se afla principalele valvele
de inchidere a gazului, curentului electric si apei? Cine a
instruit sa se ocupe cu aceste sarcini?
Sa facut o harta a scoli si a imprejurimilor care a fost distribuita
tuturor profesorilor. Aceasta harta include principalele proceduri
de evacuare si principalele locuri care prezinta un grad ridicat
de risc?
Sa facut o lista si o harta in care sunt prezentate locurile
in care se afla trusele de prim ajutor si cele necesare in caz
de ugenta?
Ce masuri de prevenire pentru eveitarea anumitor pagube
rafturile, sertarelor si dulapioarelorsut prinse bine de pereti
sau aranjate astfelincat sa se sustina una pe alta?
obiectele grele au fost date jos dupa dulapuri ?
geamurile din clasa ta si a celorlalte cladiri au fost echipate
cu geamuri de rerezerva sau acoperite cu pelicule protectoare?
tavanurile, gerile de aerisire si circuitele electrice sunt
bine securizate?
Se tine evidenta substantelor chimice care prezinta un anumit
grad de riscdin laboratoare sau din magazine. Este cineva care
se ocupa de verificarea acestor substante chimice dupa cutremur?
Scoala are contracte cu ingineri locali si cu persoanele autorizate
care sa raporteze scoli imediat pagubele si daca este nevoie
de evacuare?
Sti daca scoala a fost desemnata ca find un potential adapost
de ingrijire a populatiei in cazul unor dezastre? Profesori
sunt antrenati sa faca conduceri acestui adapost?
Scoala tare are un siastem de comunicare de rezerva precum o
statie de radio ca sa poata comunica cu serviciile de urgenta?
Cine este antrenat sa foloseasca aces echipament?
Dumneavoastra aveti o astfel de pregatire care sa figureze in
curiculum dumneavoastra?
Exista un program stabilit intre scoala si PTA care sa incurajeze
"planul casei" si sa discute cu gaerdieni din scolala
care ii supravegheaza pe elevi, pentru a vedea daca elevi sunt
in momentul respectiv la scoala.?
Cum si unde sunt depozitate si inregistrate depozitele de resurse?
Aveti planuri de depozite de alimnte si alte aechipamente depozitate
in afara scoli?
Raspunsuri urgente:
Exista un centru de comanda sau un alt centru de planificare
care sa contina harti ale campusului, facilitati si informati
cu zonele de risc ridicat din campus, materiale de prim ajutor
si alte unelte necesare activitatilor de ajutorare de dupa cutremur?
Profesori cunosc procedurile de baza :
Ei stiu sa puna in applicare procedurile de baza atunci cand
se produce un cutremur?
Ei stiu sa aiba un echipament de urgenta langa catreda care
sa contina un sul de hartie, informati despre anumite interventi
medicale si informati despre evacuarea elevilor?
Ei stiu cand sa evacueze cladirea si cand sa ramana in clasa
dupa cutremur?
Ei stiu cum sa dea primul ajutor persoanelor grav ranite, sa
stie cum sa-I linisteasca pe cei aflati in stare de soc, speriati
sau istericalizati?
Ei stiu ce sa faca daca sunt elevi grav raniti ?
Ce proceduri trebuie facute pentru ca un elev sa fie dat familiei?
Ei stiu ca trebuie sa lucreze ca o echipa cu alti profesori
astfel ca atunci cand un profesor este ranit celalat profesor
trebuie sa preia clasa respectivului profesor?
Care sunt procedurile standard de evaluare a pagubelor?
Ati dezvoltat un plan cu proceduri de urgenta sanitara?
Sa numit o persoana care sa vorbeasca cu presa dupa dezastru?
Cine a fost desemnat pentru operatiunile de cautare si salvare?
Recuperarea:
Scoala dumneavoastra are resurse financiare si depozite de resurse
pentru eventualele dezastre?
Ati contactat organizati care presteaza srvici de ajutor psihic
pentru persoanele care au trecut printr-un cutremur?
Ii invatati pe copii care nu pot ajunge imediat in clasa in
timpul cutremurelui metode alternative de protectie?
Care va fi planul folosit de conducere a elevilor daca unele
dintre facilitati au fost agravate?
|