"" Changing the ideas: Coastal Cities Comenius""
     
   
Visit at CDI

   
     

Work room from/at
CDI


Monique presenting
presenting the project
for dunes fixation


One of the parks at
Le Likes

    
Douarnenez harbor

    
Lionel Poiraudeau
Pentru noi "Costal Cities" este primul proiect Comenius(Socrates) de aceea prezenta noastra la Quimper la prima intalnire de lucru a fost un eveniment deosebit, asteptat cu multa emotie si interes.
Luni dimineata ajungem mult mai devreme la liceu si Lionel Poiraudeau ne intampina cu caldura si ne conduce intr-a incapere care va fi locul nostru de intalnire in cele patru zile cat vom sta la Likes. Sosesc si colegii din Italia: Antonio, director adjunct al liceului din Lecce si Antonela profesoara de engleza la acelasi liceu, alaturi de ei doua eleve Cristina si Paula.
Vizitam liceul, facem primele cunostiinte si peste tot suntem intampinati cu solicitudine. Contactul cu invatamantul profesional este deosebit de interesant pentru ca mi se pare notabila atentia acordata formarii fiecarui elev iar accentul pus pe practica este edificator, conditiile oferite de scoala sunt de asemenea relevante.
Locul care ne-a impresionat cel mai mult a fost C.D.I (Centre de documentation et information), un spatiu destinat studiului individual dotat cu echipamente multimedia si c-un mare numar de carti si plublicatii. Impartasim dorinta noastra de a dezvolta un centru asemanator la noi in liceu si-i cerem permisiunea lui Lionel de a imprumuta cateva idei.
Atmosfera se destinde foarte repede pentru ca, peste tot, suntem prezentati cu multa caldura si toti pe care-i cunoastem afla ca suntem partenerii Likes-lui intr-un proiect Comenius. O cunoastem pe Monique de la catedra de Stiinte ale Pamantului care ne arata proiectul de fixare a dunelor pe care l-a realizat cu elevii impreuna cu alta colega. Ni se pare o experienta remarcabila care poate fi preluata in "Costal Cities". In periplul nostru prin liceu Lionel ne prezinta mai multi colegi printre care pe cel care se ocupa de revista liceului, speram ca vom putea colabora si ca ne vom mai vedea.
Unele din cele mai agreabile momente au fost dejunurile la cantina liceului, aici atmosfera devenea si mai destinsa, schimburile de idei mai directe; facem comparatii intre sistemele de invatamant, intre orare, numar de ore si ajungem la concluzia ca nici un sistem nu este perfect si peste tot exista loc pentru schimbari. Italienii nu au pauza de pranz ca noi iar francezii gasesc ca programul lor este prea lung. Era perioada "sedintelor cu parintii" si ntr-una din seri, la o asemenea intalnire a ramas liceul fara caldura din cauza panei de combustibil. Am zambit cand am aflat spunandu-le c-avem aceleasi probleme.
Miercuri band cafeaua la Douarnenez, am inceput sa-i iscodesc pe Chistian si pe Albert.cei doi profesori de franceza. Subiectul a fost: cum rezolva ei apropierea elevilor de lectura, este aceasta o problema si-n Franta?
Bineinteles ca da. Albert face mai mult apel la imagine in momentul in care abordeaza anumite texte literare iar Christian se ajuta de textele de referinta din muzica franceza fiind un mare iubitor a lui Gerges Brassens, pe care-l considera un creator de licente poetice, dar nu se lasa batut si-i pune pe elevi la citit dandu-le teste care sunt concepute pentru a verifica lectura.
Pe masura ce petreceam mai mult timp impreuna ne dam seama ca putem lucra bine impreuna. Tot cu Chistian am sustinut ora de franceza la o clasa de 15 ani. Eu l-am solicitat,pentru ca vroiam sa-i cunosc pe elevii sai si doream sa vad daca ma descurc la o clasa apartinand unui alt sistem de iunvatamant.
Desi n-am avut timp sa pregatim ora datorita comunicarii foarte bune dintre noi, interventiile noastre s-au inlantuit destul de bine. Cu acesta ocazie am vazut ca si el avea emotii stiind ca-i venea cineva strain la ore. Dupa scurta vreme petrecuta la Likes s-a instalat intre noi o atmosfera foarte calda de reali parteneri in care exista loc pentru parerile fiecaruia . Lucrul acesta a fost evident in momentul in care joi dimineata s-au conturat cateva idei directoare dupa care vor lucra fiecare partener. Intalnirea cu Trevor profesorul de engleza de origine engleza a fost un moment de schimburi de opinii deosebit de interesante. El a fost impresionat de nivelul elevilor nostri la limba engleza si informatica.
Cel care a stat cel mai mult cu noi si cu care am stabilit o relatie speciala a fost Lionel Poiraudeau, coordonatorul de proiecte internationale din Likes si coordonatorul proiectului nostru din partea franceza. Prezenta sa plina de discretie, umorul subtil, disponibilitatile extraodinare de comunicare si de lucru in echipa, cultura rafinata, gustul si pasiunea pentru arta sunt doar cateva din calitatile care ne-au facut sa ne simtim atat de bine la Likes
 

<<Back | Next>>

Author:Mihaela Postelnicu

 
 
 
 
 
      Coastal Cities | Brittany | The People | The Visit | Gallery | Resources
                           Page Last Up-dated : 21-Feb-2002
For problems and sugestions related to this page contact [email protected]
Copyright Carmen Sylva High School 2002.
Thank you for visiting our site !