Softuri educationale

Renaissance Learning http:/www./renlearn.com

  • Accelerated Reader
    • Ii ajuta pe elevi sa fie pasionati de lectura: stimuleaza citirea atenta, dezvolta gandirea critica
    • Ofera profesorului informatie obiectiva si de calitate: pot fi facute 3 tipuri de evaluari practica lecturii, deprinderile de citire si performanta de a rezolva teme
    • Permit un foarte usor managment al clasei: prezenta la clase este mai buna, apar mai putine probleme de disciplina, atitudinea fata de scoala este pozitiva.
    • Ajuta ca elevii sa fie motivati si provocati tot timpul: fiecare elev poate fi mentinut in zona de dezvoltare proxima (ZPD) mai tot timpul. Fiecare elev poate fi provocat fara sa fie frustrat.
    • Cum lucreaza Accelerated Reader
      • Elevul citeste o carte (o poate alege singur, dintr-o lista; in scolile lor cartile din programul AR au marcate pe coperta un semn distinctiv)
      • Elevul alege un Quiz pe calculator legat de cartea respectiva (AR are peste 50.000 de quizzuri care ajuta la monitorizarea si motivarea elevilor )
      • Elevul si profesorul analizeaza informatia (raportul dat de calculator are informatii complexe care ajung si la parinti)
      • Rapoarte posibile
        • Raport TOPS feedback imediat care sa motiveze elevul si sa alerteze profesorul
        • Ajuta la identificarea unor probleme de citire inainte sa apara frustarea
        • Masoara performantele / progresul elevilor
    • Testele sunt de 5- 10 interbari testele de citire (practica lecturii) (Oameni si soareci, J. Steinbeck - 10 interbari) testele de literatura (intelegerea factorilor culturali si istorici)12 interbari
  • Star Reader
    • se utilizeaza pentru testarea nivelului elevilor : se utilizeaza de 3 ori /an : inceput, la mijloc si la final ;
    • are 3 aplicatii (programul de managment, programul elevilor si Data Doctor-repararea bazei de date) ;
    • Permite tiparirea numeroase rapoarte : clasa, diagnostic pentru 1 elev, raportul privind progresul elevilor - progresul intre 2 sesiuni de testare cu Star Reader ; raportul pentru parinti (are mai multe tipuri de coeficienti definiti unii din ei sunt standarde nationale, nivelul mediu national) ; rapoartul pentru profesor, rezultatele globale ale clasei (am o documentatie intreaga cu modele reale de rapoarte) ;
    • Colectia de date de calibrare 2133 itemi, a fost aplicata pe 27807 elevi din 247 de scoli, tinind cont de zona geografica, rasa, nivel de venit, situatie sociala ;
    • Defineste doua tipuri de crestere relativa si absoluta.
    • Definirea scorurilor, indicatorilor in Star Reading
      • GE (Grade Equivalent) - ia valori de la 0.0 - 12.9+ Reprezint aperformantele unui elev in comparatie cu un alt elev din tara (standard national). Un elev de clasa a 5-a poate avea GE 7.6 adica egal cu cel al unui elev de clasa a 7 dupa 6 luni de scoala.
      • IRL (Instructional Reading Level ) - ??
      • NCE (Normal Curve Equivalent) ??
      • PR (Percentil Rank)??
      • SS (Scaled Score) - este cel mai fundamental scor produs de Star Reading. Ia valori de la 0 la 1400 si este valabil de la clasa 1 la a 12-a. Este calculat pe baza dificultatii intrebarilor si pe baza corectitudinii raspunsurilor. Poate fi utilizat pentru a compara performantele unui elev de-a lungul timpului si in clase diferite
      • ZPD (Zone of Proximal Development) - Defineste nivelul de dificultate la citire din care un elev trebuie sa-si selectioneze cartile, ca sa poata avea o crestere optima, fara frustare. ZDP este utilin special pentru elevii care folosesc Accelerated Reader, ca sistem de managment pentru lectura.
  • Accelerated Math
  • Star Math
  • Accelerated Writer
  • Modelul IMPAC -
    • Utilizarea computerului in instruire este influentata de cateva caracteristici generale ale scolii:
      1. Directorul este un lider puternic in aria instruirii
      2. Climatul scolii promoveaza invatarea
      3. Asteptarile fata de achizitiile elevilor sunt realiste
    • Instruirea cu computerul, controlata de un sistem de managment al curriculum-ului ofera cateva elemente specifice, care faciliteaza o instruire eficienta.
      1. Sistemul de managment al curriculumului, asista la identificarea si focalizarea obiectivelor pentru fiecare elev
      2. Achizitii aditionale, pot fi obtinute, adaugand la instruirea traditionala, instruirea asistata de computer, cu un Sistem de Managment al Curriculumu-lui
      3. Instruirea cu computerul suplimenteaza si nu inlocuieste instruirea traditionala
      4. Instruirea cu computerul faciliteaza individualizarea instruirii. De asemenea stimuleaza retinerea (memorarea) in procesul de invatare
      5. Progresul la citire si literatura utilizand computerul este in jur de 70% fata de cel la matematica.
    • Achizitiile sunt afectate in scolile ce folosesc laboratoare IMPAC prin urmatoarele strategii:
      1. Obiectivele incluse in curs sunt in proportie de 60-8-% identice cu cele din testele standardizate
      2. Instruirea cu computerul se utilizeaza in proportie de 20-80% fata de instruirea clasica
      3. Instruirea cu computerul se utilizeaza pentru 20-30minute /elev/saptamina
      4. In laborator profesorul de informatica ofera managment tehnic iar cel de specialitate managment instructional
      5. Sistemel de calculatoare sunt perfect operationale (alimentare cu tensiune, retea

       

  • Fizica

Taylor
Moody
Gandy
Hardy

| Home | Jurnal | Fulbright | Resurse | Unelte de lucru | Albume | Articole/Prezentari | Carmen Sylva Home |
Pentru comentarii si sugestii legate de pagina de web, scrieti la [email protected]
Pagina a fost ultima oara modificata la 27-nov-02 18:17