Softuri educationale
Renaissance Learning http:/www./renlearn.com
- Accelerated Reader
- Ii ajuta pe elevi sa fie pasionati de lectura: stimuleaza
citirea atenta, dezvolta gandirea critica
- Ofera profesorului informatie obiectiva si de calitate: pot
fi facute 3 tipuri de evaluari practica lecturii, deprinderile de
citire si performanta de a rezolva teme
- Permit un foarte usor managment al clasei: prezenta la
clase este mai buna, apar mai putine probleme de disciplina, atitudinea
fata de scoala este pozitiva.
- Ajuta ca elevii sa fie motivati si provocati tot timpul: fiecare
elev poate fi mentinut in zona de dezvoltare proxima (ZPD) mai tot
timpul. Fiecare elev poate fi provocat fara sa fie frustrat.
- Cum lucreaza Accelerated Reader
- Elevul citeste o carte (o poate alege singur, dintr-o lista;
in scolile lor cartile din programul AR au marcate pe coperta
un semn distinctiv)
- Elevul alege un Quiz pe calculator legat de cartea respectiva
(AR are peste 50.000 de quizzuri care ajuta la monitorizarea
si motivarea elevilor )
- Elevul si profesorul analizeaza informatia (raportul dat
de calculator are informatii complexe care ajung si la parinti)
- Rapoarte posibile
- Raport TOPS feedback imediat care sa motiveze elevul si
sa alerteze profesorul
- Ajuta la identificarea unor probleme de citire inainte
sa apara frustarea
- Masoara performantele / progresul elevilor
- Testele sunt de 5- 10 interbari testele de citire (practica
lecturii) (Oameni si soareci, J. Steinbeck - 10 interbari) testele
de literatura (intelegerea factorilor culturali si istorici)12 interbari
- Star Reader
- se utilizeaza pentru testarea nivelului elevilor : se utilizeaza
de 3 ori /an : inceput, la mijloc si la final ;
- are 3 aplicatii (programul de managment, programul elevilor si
Data Doctor-repararea bazei de date) ;
- Permite tiparirea numeroase rapoarte : clasa, diagnostic pentru
1 elev, raportul privind progresul elevilor - progresul intre 2
sesiuni de testare cu Star Reader ; raportul pentru parinti (are
mai multe tipuri de coeficienti definiti unii din ei sunt standarde
nationale, nivelul mediu national) ; rapoartul pentru profesor,
rezultatele globale ale clasei (am o documentatie intreaga cu modele
reale de rapoarte) ;
- Colectia de date de calibrare 2133 itemi, a fost aplicata pe 27807
elevi din 247 de scoli, tinind cont de zona geografica, rasa, nivel
de venit, situatie sociala ;
- Defineste doua tipuri de crestere relativa si absoluta.
- Definirea scorurilor, indicatorilor in Star Reading
- GE (Grade Equivalent) - ia valori de la 0.0 - 12.9+ Reprezint
aperformantele unui elev in comparatie cu un alt elev din tara
(standard national). Un elev de clasa a 5-a poate avea GE 7.6
adica egal cu cel al unui elev de clasa a 7 dupa 6 luni de scoala.
- IRL (Instructional Reading Level ) - ??
- NCE (Normal Curve Equivalent) ??
- PR (Percentil Rank)??
- SS (Scaled Score) - este cel mai fundamental scor produs de
Star Reading. Ia valori de la 0 la 1400 si este valabil de la
clasa 1 la a 12-a. Este calculat pe baza dificultatii intrebarilor
si pe baza corectitudinii raspunsurilor. Poate fi utilizat pentru
a compara performantele unui elev de-a lungul timpului si in
clase diferite
- ZPD (Zone of Proximal Development) - Defineste nivelul de
dificultate la citire din care un elev trebuie sa-si selectioneze
cartile, ca sa poata avea o crestere optima, fara frustare.
ZDP este utilin special pentru elevii care folosesc Accelerated
Reader, ca sistem de managment pentru lectura.
- Accelerated Math
- Star Math
- Accelerated Writer
- Modelul IMPAC -
- Utilizarea computerului in instruire este influentata de cateva
caracteristici generale ale scolii:
- Directorul este un lider puternic in aria instruirii
- Climatul scolii promoveaza invatarea
- Asteptarile fata de achizitiile elevilor sunt realiste
- Instruirea cu computerul, controlata de un sistem de managment
al curriculum-ului ofera cateva elemente specifice, care faciliteaza
o instruire eficienta.
- Sistemul de managment al curriculumului, asista la identificarea
si focalizarea obiectivelor pentru fiecare elev
- Achizitii aditionale, pot fi obtinute, adaugand la instruirea
traditionala, instruirea asistata de computer, cu un Sistem
de Managment al Curriculumu-lui
- Instruirea cu computerul suplimenteaza si nu inlocuieste instruirea
traditionala
- Instruirea cu computerul faciliteaza individualizarea instruirii.
De asemenea stimuleaza retinerea (memorarea) in procesul de
invatare
- Progresul la citire si literatura utilizand computerul este
in jur de 70% fata de cel la matematica.
- Achizitiile sunt afectate in scolile ce folosesc laboratoare IMPAC
prin urmatoarele strategii:
- Obiectivele incluse in curs sunt in proportie de 60-8-% identice
cu cele din testele standardizate
- Instruirea cu computerul se utilizeaza in proportie de 20-80%
fata de instruirea clasica
- Instruirea cu computerul se utilizeaza pentru 20-30minute
/elev/saptamina
- In laborator profesorul de informatica ofera managment tehnic
iar cel de specialitate managment instructional
- Sistemel de calculatoare sunt perfect operationale (alimentare
cu tensiune, retea
- Fizica
|