Meteo Carmen Sylva

Turismul

Pe scurt

Curriculum meteo

Curriculum
Marea Neagra

Activitati

Proiecte

Echipamente

Resurse

Baze de date

Albume

Vremea azi

Remote sensing

Consideratii pedagogice

 

Aceasta sectiune este destinata sa pregateasca un exercitiu de teren pe timpul verii. De aceea trebuie programat astfel incat sa se suprapuna pe sezonul turistic, daca este posibil. Scopul sectiunii pedagogice este sa ii invete pe elvi sa integreze informatiile obtinute la geografie sau studiul stiintelor si sa le dezvolte abilitati de comunicare (sa formuleze un argument rational, sa participe la o dezbatere si sa ajunga la consens.) Impactul turismului asupra zoneleor costiere este in stransa legatura cu managementul zonei si discutii asupra acestor probleme vor da nastere altora similare.

Note
Tabel introductiv

Exista cinci topicuri principale care trebuie luate in considerare in problema turismului si a zonelor costiere:

        Activitatea umana

        Sporturile nautice

        Canalizarea

        Gunoiul

        Tulburari??

Tabelul din foaia de studiu trebuie sa ofere o matrice rationala pentru examinarea unor exemple pozitive si negative al consecintelor dezvoltarii.Este gandit mai mult ca un punct de incepere al unei discutii la nivelul clasei decat ac un formular de consemnare a datelor.

Exersati-va dreptul de a� va spune parerea���

Acest joc de roluri [1] le permite elevilor sa investigheze impactul turismului dintr-o multitudine de perspective. Text ofera cadrul exercitiului dar este important sa fie completat cu informatii locale relevante. Puteti incerca sa evitati controversele limitandu-va la un exemplu ipotetic de dezvoltare care ar trebui sa aiba trasaturi cat mai realiste. O cale de a incepe acest exercitiu este organizarea unui �brain-storming� referitor la tipurile de grupuri de persoane care ar trebui reprezentate in dezbatere. Ar trebui sa fie reprezentanti ai comunitatii locale din administratie si din mediul de afaceri care ar putea fi afectati de dezvoltare. Fiecarui grup trebuie sa i se desemneze o �identitate�, iar acesta sa se prezinte apoi clasei..Un elev trebuie numit ca �moderator� al dezbaterii. Elevii trebuie incurajati sa prezinte idei corect si temeinic formulate si argumentate. De exemplu, grupul care ii reprezinta pe creatorii complexului hotelier trebuie sa prezinte exact ce urmeaza sa se construiasca, ce facilitati vor fi puse la dispozitia oaspetilor, si cum intentioneaza ei sa limiteze impactul asupra mediului.

Invitarea unor personalitati locale (din administratie sau membri ai ONG-urilor) poate spori realismul dezbaterii. Optional unii parinti sau alti profesori ar putea juca rolul unor adulti autoritari. Este important sa li se arate tinerilor ca o dezbatere nu trebuie sa genereze neaparat �castigatori� si �invinsi�, si pe cat posibil rezultatul final ar trebui sa fie acceptabil pentru toti participantii.In lume reala este mai bine sa se ajunga la consens decat sa se puna problemele la vot, chiar daca asa se ajunge la compromis. Uneori insa pozitiile sunt atat de distantate incat este mai bine sa se supuna la vot, dar in prealabil trebuie stabilit ca indiferent de rezultat acesta trebuie respectat.

Exercitiu practic, varianta 1

Acesta este un exercitiu care nu ar trebui sa prezinte complicatii majore. Elevii trebuie impartiti in grupuri mici si nu trebuie sa lucreze individual.Rezultatele trebuie reprezentate grafic si comparate intre grupuri. Aceasta activitate poate sta la baza unei discutii despre felurile diferite in grupuri de oameni pot folosi in mod diferit aceeasi zona, in mare masura aasemanator cu conflictul investigat in cadrul Managementului Zonei Costiere.

Exercitiu practic, varianta 2

Acesta este un exercitu mai complex dar care ofera mai multa satisfactie. Necesita o planificare atenta si pentru succesul lui ar fi necesara implicarea parintilor. Din motive de siguranta, elevii nu ar trebui sa faca chestionari individual-este mai bine sa lucreze in grupuri de cate trei. Exercitul este adaptat dupa cghestionarele pentru elevi 1996-7 ale proiectului UNESCO pentru� Sud Estului Marii Mediterane. Examinand rezultatele, urmatoarele teme de disctutii pot fi folositoare.

����������� Ce cauta turistii?

        De ce este importanta perceptia atunci cand discutam despre turism?

        Cum obtinem aceasta perceptie?

        Cum ar percepe turistii din strainatate Marea Neagra ca destinatie?

        Cum le putem imbunatati impresia despre aceste locuri?

Turismul verde

Acest fragment mic este destinat sa faca legatura intre dorinta de a proteja natura si oportunitatile oferite de noul turism �de mediu�. Aceasta nu este doar o simpla legatura academicea-turismul verde este un domeniu in rapida dezvolatre. Este de sperat ca aceasta discutie va oferi un final pozitiv concuziilor sesiunii.�����������������������������



[1] Aceasta sarcina de joc de roluri si supravegherea implicita a plajii se bazeaza pe un exercitiu din pachetul de resurse Coastal Feldwork Enquiries (Welton)