| 
       Sintagma � educatie pentru mediu � a fost aplicata 
        la atat de multe forme de educatie incat am considerat ca este necesar 
        sa clarificam ce inteleg autorii acestui pachet educational prin aceasta 
        formulare. 
      Deseori � educatia pentru mediu � este confundata cu ecologia. 
        In unele dintre limbile vorbite in jurul Marii Negre, rusa de exemplu, 
        se foloseste formula � educatie ecologica �. Educatia pentru 
        mediu nu se limiteaza la� ecologie sau studiul stiintelor naturii. A invata 
        despre organismele vii, habitatul lor si felul in care interactioneaza 
        unele cu altele si cu mediul in care traiesc, este o parte importanta 
        a educatieie pentru mediu, dar nu este totul. 
      Poate ca o analogie ne-ar ajuta sa intelegem mai bine. 
        Ganditi-va la educatia pentru mediu ca la un copac. Radacinile sunt reprezentate 
        de chimie, fizica, biologie, geografie. Educatia 
        pentru mediu are la baza stiinta. Trunchiul copacului este reprezentat de ecologie. Intelegerea interconexiunilor 
        si a interdependentelor tututror formelor de viata este centrala in educatia 
        pentru mediu. Convingerile si atitudinile sunt ramurile copacului. 
      Educatia pentru mediu contesta convingerea in superioritatea umana asupra 
        altor forme de viata� si preconizeaza atitutini de respect si grija fata 
        de natura. Frunzele copacului sunt sentimentele. Frunzele se rotesc dupa 
        soare furnizand energie copacului. Fara ele, copacul ar fi lipsit de viata 
        si s-ar usca. Frunzele sunt cele care dau vitalitate copacului si il fac 
        sa devina un tot unitar si nu o colectie de radacini si ramuri. Prin analogie, 
        fara implicarea sentimentelor, educatia pentru mediu isi pierde scopul 
        si eficienta. Educatia pentru mediu ii pune pe elevi in contact direct 
        cu natura pentru a le dezvolta dragostea fata de toate formele de viata. 
      In final, inflorirea copacului este reprezentata prin schimbarile 
        de mentatlitate, iar fructele prin actiunile desfasurate in sprijinul 
        naturii. 
      ( A se include un desen pentru ilustrarea conceptului 
        de � educatie pentru mediu �)  
      Realitatea privind situatia prezenta a mediului in lume este negativa 
        si deprimanta dar educatia pentru mediu are grija sa nu� promoveze atitudini 
        de apatie si de fatalism in randul tinerilor.. 
      Orice prezentare a problemelor de mediu trebuie sa inceapa cu cauzele 
        fenomenului si sa se incheie cu alternative pozitive si cai posibile de 
        solutionare a sa. Cele mai multe probleme de mediu sunt complexe. Cu alte 
        cuvinte � mediu � ca subiect al educatiei� pentru mediu, include 
        nu doar natura ci si societatea, cultura, economia si politica. 
      Pentru a rezuma : 
      
        - Trezeste si dezvolta sentimentul de dragoste fata de natura.
 
        - Ofera informatii despre mediu
 
        - Practica, prin poltica scolara si prin implicarea familei, prin comportatment-economisirea 
          apei si a electricitatii, reciclarea hartiei si a altor materiale, cumpararea 
          hranei produse natural, si chiar proucerea uneori a acesteia- o atitudine 
          favorabila naturii.
 
        - Incurajeaza atitudinea civica activa prin implicarea personala in 
          protectia mediului
 
       
      Toti profesorii care au contribuit la acest curriculum 
        practica educatia pentru mediu pentru ca doresc sa-si vada elevii alegand 
        un stil de viata sanatos, fara a distruge mediul si cu respect fata de 
        generatiile viitoare de oameni sau alte forme de viata. Va invitam sa 
        va alaturati noua in introducerea educatiei pentru mediu in cat mai multe 
        scoli din regiunea Marii Negre. 
       |